جشنواره گل در محلات

 

 

 

 

دهمین جشنواره بین المللی گل و گیاه محلات، با حضور بیش از ده کشور برتر دنیا در عرصه گل و گیاه، در استان مرکزی برگزار می‌شود.

 اصغر عالیخانی ، رئیس سازمان بازرگانی استان مرکزی در گفت و گو با شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا)، با اعلام این خبر گفت: دهمین جشنواره گل و گیاه محلات از22 تا 27 شهریور ماه سال جاری با حضور بیش از ده کشور برتر دنیا در عرصه گل و گیاه در شهرستان محلات برگزار می شود.

وی ادامه داد: در جشنواره بین‌المللی گل و گیاه کشورهایی چون هلند، فرانسه، انگلیس، ژاپن، اسپانیا، دانمارک ،ایتالیا، آلمان و سری لانکا در فضایی معادل چهار و نیم هکتار به عرضه محصولات گل و گیاه خود می پردازند.

عالیخانی گفت:این نمایشگاه در 65 غرفه برگزار می­شود و از این تعداد غرفه 30 غرفه مختص به شهرستان محلات، 4 غرفه به سایر مناطق استان مرکزی، 20 غرفه به استان های کشور و 11 غرفه نیز به کشور های حاضر در این جشنواره تعلق دارد.

لازم به یادآوری است که شهرستان محلات به عنوان قطب گل و گیاه کشور مطرح است به گونه ای که از مجموع 27 میلیون دلار صادرات گل و گیاه کشور در سال گذشته، 27/2 میلیون دلار گل از محل گمرکات استان مختص به شهرستان محلات بوده است. از سوی دیگر مجموع گل های صادر شده از این استان در مجموع 15 میلیون دلار بوده است، رقمی که معادل 9 درصد صادرات گل و گیاه کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

گفتنی است:شهرستان محلات میزبان هر 9 دوره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه استان مرکزی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد